Scrisoare deschisă adresată domnului Nicu Marcu, preşedintele ASF

Florian Goldstein (MAKE)
Ziarul BURSA #Piaţa de Capital / 2 septembrie 2020

Scrisoare deschisă adresată domnului Nicu Marcu, preşedintele ASF

Data: 01.09.2020

Către: Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF)

În atenţia: domnului Nicu Marcu, preşedinte

De la: Florian Goldstein (MAKE), PDG Metaring SRL - Ziarul BURSA

Subiect: Combaterea manipulării de piaţă de către ASF

Stimate domnule Nicu Marcu,

Vă adresez un număr de întrebări şi solicitări concentrate pe subiectul manipulării de piaţă de către administratorul SIF Banat Crişana; răspunsurile ASF sunt aşteptate cu interes de publicul Ziarului BURSA:

1. Conform Raportului semestrial al SIF1, publicat, la 31.08.2020, pe site-ul Bursei de Valori Bucureşti (BVB), "Prin adresa din data de 19 august 2020, ASF a comunicat că analiza derulată la nivelul direcţiei de specialitate din cadrul Autorităţii nu a relevat suspiciuni privind existenţa unor fapte de abuz de piaţă în cazul tranzacţiilor reclamate de Societate", referindu-se la faptul că SIF1 a sesizat Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) solicitând verificarea tranzacţiilor cu acţiuni SIF Imobiliare.

- Informaţia comunicată de SIF1 este adevarată?;

- Dacă da, atunci, întrucât Ziarului BURSA îi este complet străin subiectul:

♦ solicităm să ne transmiteţi adresa ASF din data de 19 august 2020, la care SIF 1 face referire;

♦ solicităm, totodată, să precizaţi ce elemente aţi analizat:

✓ legături între persoanele care au tranzacţionat acţiunile, sau legături cu SIF1 şi/sau cu societăţi din portofoliul său, cu persoane şi/sau rude ale acestora implicate în conducerea SIF1 şi/sau a societăţilor din portofoliul său;

✓ dacă există cazul când aceeaşi persoană a făcut mai mult de o tranzacţie cu acţiuni SIFI, pozitionându-se drept cumpărător/sau vânzător de mai multe ori sau dacă a vândut şi a cumpărat acţiuni SIFI, când, de câte ori şi la ce volum şi valoare;

✓ dacă tranzacţiile au fost cross-uri; dacă tranzacţiile s-au derulat prin aceeaşi casă de brokeraj sau prin case de brokeraj diferite; dacă există legături între aceste case de brokeraj/personalul lor şi SIF1/ scocietăţi din portofoliul SIF1/personalul lor şi/sau rude;

✓ în ce măsură au fost analizate părţile tranzacţiei cu 200 de acţiuni SIFI din 07.01.2014?; dacă acestea au legătură cu părţile tranzacţiei de 200 acţiuni SIFI din 16.07.2015?; ce legături există între aceste părţi şi SIF 1, SIF 4, SIFI sau societăţile din portofoliul celor două SIF-uri şi/sau SIFI sau conducerile/persoane iniţiate ale acestor societăţi?

2. La 11 august, ca răspuns la întrebările Ziarului BURSA privitoare la manipularea de la SIF1, ASF a informat Ziarul BURSA că a declanşat o investigaţie; adresa din data de 19 august 2020 la care face referire SIF1 reprezintă rezultatul acelei investigaţii, este un rezultat parţial al acelei investigaţii sau analiza derulată de ASF la solicitarea SIF1 este un proces distinct faţă de investigaţia anunţată Ziarului BURSA?;

- Raportarea de către SIF1 a unei Valori a Activului Net, în luna iulie, umflată cu 1,5 miliarde de lei, dintr-un total de 3,99 miliarde lei, se încadrează în prevederile Legii 24/2017:

"Manipularea pieţei

Art. 120.

(1) În sensul prezentului titlu, manipularea pieţei reprezintă următoarele tipuri de activităţi:

[...]

c) diseminarea de informaţii prin mijloace de comunicare în masă, inclusiv pe internet sau prin orice alte mijloace, care dă sau este probabil să dea semnale false sau înşelătoare referitoare la oferta, cererea sau preţul unui instrument financiar, [...] la un nivel anormal sau artificial, [...]".

Vă rog să precizaţi la ce se referă investigaţiile în acest caz, investigaţii care durează, deja, de trei săptămâni şi care, după cum se vede, nu erau necesare, deoarece manipularea este evidentă.

3. Vă rog să precizaţi de ce permiteţi perpetuarea manipulării;

- cunoaşteti faptul că, pentru a evalua activele FIA (Fonduri de Investiţii Alternative), se aplică Regulamentul Delegat 231/2013 de completare a Directivei 2011/61/UE a Parlamentului European şi a Consiliului în ceea ce priveşte derogările, condiţiile generale de operare, depozitarii, efectul de levier, transparenţa şi supravegherea, cu aplicare directă în ţările membre?;

- consideraţi că acest Regulament este obligatoriu şi pentru ASF?;

- de ce a fost nevoie ca un nou regulament ASF să fie aprobat în timpul demarării investigaţiei asupra tranzacţiilor cu acţiuni SIFI, dacă există cadrul legal european privind evaluarea activelor unui FIA, cu directă aplicare în România?.

4. Vă rog să precizaţi dacă aţi declanşat investigarea personalului ASF, sub suspiciunea de corupţie;

- este adevărat că şefa departamentului de control, Cătălina Sava, fost comisar CNVM, se judecă cu ASF pentru drepturi salariale împreună cu Dorina Mihăilescu, şi ea fost comisar CNVM, astăzi membru în conducerea SIF 4- societate controlată de SIF 1?;

- vă rog să precizaţi valoarea la care se ridică pretenţiile foştilor comisari care au deschis acesteproces;

- consideraţi ca doamna Cătălina Sava se află în conflict de interese sau poate fi obiectivă în analiza tranzacţiilor cu SIFI, poate analiza tranzacţii cu acţiuni ale companiilor în care doamna Mihăilescu este persoană afiliată?;

- consideraţi această investigaţie efectuată de o persoană independentă?

Cu stimă,

Florian Goldstein (MAKE),

PDG Metaring SRL - ziarul BURSA

Opinia Cititorului ( 83 )

  1. Rrr

    1. ...

      ...

      ...

      ...

      Make nu v-a cerut voua parerea,l-a intrebat pe Marcu.Va bagati si voi in seama.Oricum,sunteti mai vulgari decat prevede legea.Lipsa de educatie.

      Primele cinci asazise "comentarii" (nu contin decat insulte) apartin unuia si aceluiasi "comentator", prezent, mai jos, inca de doua ori, la 2.1. si 2.2.

      ...

    ...

    1. ...

      ...

      ...

    Oricum, toate comentariile sunt distribuite in momentul cand sunt scrise ( inainte de stergere) astfel: la Asf, Diicot, dna, banca nationala, parlament, guvern, presedintie, esma, spitalul de nebuni si bineinteles, ambasadele orientului si occidentului. Amin

    1. Atentie, se cenzurează doar ceea ce nu-i convine lui Make!.

    Stimate D-le Goldstein,

    cazul e inchis in ce-i priveste. Un eventual raspuns cu referire la articole de legi va fi maxim ce scoateti de la legistii din ASF. Articolul e de cancan bursier intre cunoscatori si atit. In ce-l priveste, nicu marcu doarme foarte linistit noptea de grija d-voastra. nu cunosc individiul, dar le cunosc haita. sanatate va doresc  

    1. Ceva este de can-can bursier, dar nu aceasta Scrisoare, care formuleaza cu toata sertiozitatea problemele coruptiei din piata de capital. Ceea ce este de can-can este chiar piata de capital, nu Scrisoarea.

      Ceva este de can-can bursier, dar nu aceasta Scrisoare, care formuleaza cu toata sertiozitatea problemele coruptiei din piata de capital. Ceea ce este de can-can este chiar piata de capital, nu Scrisoarea.

      Ceva este de can-can bursier, dar nu aceasta Scrisoare, care formuleaza cu toata sertiozitatea problemele coruptiei din piata de capital. Ceea ce este de can-can este chiar piata de capital, nu Scrisoarea.

      Ceva este de can-can bursier, dar nu aceasta Scrisoare, care formuleaza cu toata sertiozitatea problemele coruptiei din piata de capital. Ceea ce este de can-can este chiar piata de capital, nu Scrisoarea.

      Ceva este de can-can bursier, dar nu aceasta Scrisoare, care formuleaza cu toata sertiozitatea problemele coruptiei din piata de capital. Ceea ce este de can-can este chiar piata de capital, nu Scrisoarea.

    Da, din pacate clar nu o sa primiti nici un raspuns, ca de ASF taie si spanzura la noi, asa cum s-a intamplat si cu articolul unde a fost pusa pe masa ASF`ului toata concentrarea de la SIF5 si desigur ei nu au gasit nimic sau aici nici nu mai stiu daca s-a dat un raspuns oficial de la ASF. Dar este clar ca pana nu va interveni cineva care are sub control ASF`ul nu o sa se intample nimic. La cate articole am citit in ziarul bursa mie mi se pare incredibil ce se intampla pe piata noastra de capital si mai avem pretenti sa o dezvoltam, pai cu cine? Ca ASF`ul stie sa i-a taxa la tranzactii si cam atat.

    vechiul slogan "Dormi linistit, ASF`ul vegheaza pentru tine" 

    1. Toti intelegem ca ASF-ul este incompetent (fara discutii) si chiar corupt.

      Problema majora este ca ASF-ul exista in continuare in aceeasi componenta incompetenta si corupta.  

      CE FAC cei care ar trebui sa ia masuri in cazul acesta? ASF-ul este varful piramidei in Romania si deasupra lui mai exista doar Domnul? 

      Make, intrebarile tale (care sunt si ale investitorilor de buna credinta) trebuie adresate guvernantilor si justitiei. 

      Ei trebuie intrebati ce au de gand cu acest putregai numit ASF care macina piata de capital prin tolerarea si protejarea gastii infractionale de la SIF1. 

      Este necesara o serie de articole care sa descrie toata mizeria (toata povestea) de la SIF1, incepand cu investitiile paguboase (camere de hotel achizitionate la preturi astronomice etc), contextul de piata (pragul la SIF-uri si dispersia cupoanelor de actiuni ale lui Vacaroiu) care au facut ca infractorii sa poata contola SIF-urile cu un pachet minoritar de actiuni, achizitiile incrucisate, cartelizarea SIF-urilor, condamnarile infractorilor Dragoi si Lakis, prezenta in continuare a infractorului Lakis in piata de capital, conceatrile exitente dar nevazute de ASF etc. etc. 

      Asa, nimeni din conducerea societatii nu va mai putea spune ca nu stie ce se intampla in piata de capital, la ASF etc. si nici nu va mai putea sta deoparte (ca acum) fara sa ia masuri. 

      A facut cineva vreodata la ASF o verificare a cailor pe care au fost angajati "specialistii" de acolo (pentru ca cei mai multi au fost angajati pe pile si nu pe competente reale) si o evaluare a profesionalismului angajatilor de acolo? Dar a corelatiei dintre calitatea muncii prestate (care nu exista) si veniturile incasate de angajati? ASF-ul este o capusa a pietei de capital iar aceasta problema trebuie rezolvata ugent deoaece ea a generat si genereaza in continuare multe alte probleme in piata.

      Capul pestelui (pietei de capital) este imputit rau si trebuie indepartat. 

      Subscriu la recomandarile autorului opiniei 5.1

      Va multumesc 

      ...

      Amice, daca vrei sa-ti apara opinia, invata-te sa nu mai denigrezi ziarul.

      Esti invitatul meu sa iti reformulezi comentariul. 

      Cred că toți cititorii de bună-credință ai ziarului Bursa subscriu la cele afirmate de Make și de autorului opiniei 5.1. Dar asta nu este de ajuns. Întrebarea este: ce se poate face pentru eliminarea putregaiului din ASF, adică a corupției și incompetenței. Eu nu am încredere că Nicu Marcu va face curățenie la ASF; din păcate, timpul îmi va da dreptate; nu pot scrie mai mult.

      Cine a fost interesat să dea posibilitatea Sif-urilor să-și cumpere unii altora acțiunile? Nu cumva gașca de infractori de la Sif1? 

      Simplu!

      Sa ridicam problema, de la nivelul ASF-ului (care a aratat deja "ce poate") la nivelul superior acestuia - la nivelul guvernantilor si al clasei politice. 

      Lor trebuie sa le cerem socoteala dar inainte de asta trebuie sa le fie prezentata problema in intregime astfel incat: 

      - sa o inteleaga

      - sa nu poata invoca ulterior diverse scuze ca urmare a lipsei de cunoastere a problemei sau a intelegerii ei gresite. 

    Foarte puternica scrisoarea! Admirabil, Bursa!

    1. P.S.

      Sunteti singurii carora le mai pasa de piata de capital romaneasca. Nu mai exista nici o publicatie patriotica ca Bursa.  

      Scrisoarea e ucigatoare. Plus ca aflam o serie de chestii noi care lamuresc misterele ASF.

    Ca Nicu Marcu sa poată răspunde unor astfel de întrebări trebuie mai întâi să lase jos din mână tava de ospătar sa dea jos șorțul și să meargă la bucătărie să întrebe dacă se pricepe cineva pe acolo la Piața de capital.

    1. De aceeasi parere cu dvs. Sunt tare curios ce nota ar lua Marcu daca i s-ar da un test privind cunostiintele in domeniul financiar si al pietei de capital.

      ... o personalitate ravasitoare a vietii publice romanesti (d-na Lia Olguta Vasilescu), "da' de ce, fata, trebuie sa aiba cunostinte?!? E post politic si punem pe cine vrem noi..."

    ...

    Va multumesc pentru demersurile pe care le intreprindeti pentru a semnala si combate ilegalitatile unora dintre actorii de pe BVB.

    In cazul in care ASF nu poate sau nu vrea sa respecte legea, nu exista vreo alta institutie (DIICOT, DNA) catre care sa poata fi semnalata complicitatea sau indolenta celor de la ASF? 

    Scapă cine poate din SIF uri . După cum sunt de concentrate nu poti iesi decat daca vrea drăgoi și la pretul pe care il fixează swiss cu voia lui drăgoi. Se vede clar ca după eliminarea pragului se muta niște pachete intre ei, daca vrei sa iesi ca minoritar pretul se duce in cap. Aici nu e manipulare , e jaf! Sifurile au ajuns niște rasdace dar suprareglementate astfel ca la orice praduiala ASF sa gaseasca alifia legală. La scrisoarea Bursa va veni un raspuns pe masura pregătirii doamnei Dascălu. Adică o înjurătură groasă!

    1. Sau ploaia de injuraturi pe care comentariile de asta noapte sterse arata ca s-a declansat instant.

      Aici ar trebui noi actionarii prizonieri ai cabalei infractionale sub conducerea lui Lakis, la SIF-uri, tocmai se pregateste fraudarea SIF5, sa ii dam in judecata pentru abuz de piata, si management fraudulos de active financiare, cerandu-le in instanta, diferenta intre pretul de piata si VUAN, ca prejudiciu. Cine se baga la asa ceva? In Germania unii actionari ai VW au solicitat plata de catre societate a contravalorii pierderilor suferite in urma minciunii cu emisiile de oxizi de azot, la motoarele diesel.

      subscriu,perfect de acord.

      ...

    Astea sunt institutiile mafiote ale statului roman. ASF, Anaf poti pune sute de intrebari si trimite si la guvern, ministere etc, etc iti raspund cand vor daca vor si se ascund in spatele unor legi facute special cu n hibe sa scape si sa beneficieze baieti destepti, fraieri tb sa plateasca inzecit chiar daca au dreptate, oricum justitia e o alta unealta a acestor corifei ai statului comunist Román, o ciordina de hoti si mafioti

    Dle Make, asa cum v-am rugat si altadat va rog sa infiintati o pagina de media pentru donatii de sume necesare chemarii in judecata la Curtea Europeana a ASF si a Parlamentului Romaniei pentru permiterea incalcarii legilor in Romania de catre institutiile statului ce ar trebui sa vegheze la respectarea lor.

    Va exista o sustinere enorma pentru un asemenea proces, va garantez.  

    Este necesar ca noul procuror general european sa deschida o ancheta in privinta coruptiei existente datorita sumelor vehiculate ce se incadreaza in acele limite ce permit o asemenea investigatie. 

    1. Ma voi interesa cit e de legal sa fac asta. Imi place ideea.

      In calitate de investitor la BVB sprijin acest demers si, in masura in care este posibil, doresc sa contribui financiar la realizarea sa.

      Sunt cu totul de acord cu dumneavoastră. As dona bani cu toată placerea și cu siguranță mai cunosc și alți prostiți care ar participa la o asemenea acțiune. Felicitări MAKE, felicitări ziarul Bursa. O treabă excelentă

    Ma urmareste intrebarea cu nr. 3: "Vă rog să precizaţi de ce permiteţi perpetuarea manipulării".

    Da, de ce permite ASF perpetuarea manipularii? 

    De ce incearca ASF sa musamalizeze cazul acesta de manipulare? 

    De ce se face ASF ca nu observa manipularea asta cat casa? 

    "Raportarea de către SIF1 a unei Valori a Activului Net, în luna iulie, umflată cu 1,5 miliarde de lei, dintr-un total de 3,99 miliarde lei, se încadrează în prevederile Legii 24/2017" - de ce ASF inlesneste infractiunea si favorizeaza infractorul? 

    Cine din ASF este atat de corupt, incat isi risca libertatea pentru grupul infractional de la SIF1?? 

    Care este numele complicilor ASF la infractiune ?

    Noul venit Nicu Marcu va trebui sa deconteze alaturi de infractori, cazul a devenit notoriu in mandatul sau si nu a adoptat masurile legale. 

    In Parlament exista persoane care isi dau silinta sa puna pe tapet mizeria (la propriu si la figurat) din sistem.

    Un exemplu este Emanuel Ungureanu care a facut publica in mod repetat mizeria, dar si coruptia din spitalele romanesti. 

    Ma gandesc ca scrisoarea Dvs deschisa, insotita de o expunere a modului in care ASF nu actioneaza conform legii, ar putea fi trimisa atat Parlamentului cat si acestor membri care apara legea si drepturile cetateanului, precum dl Emanuel Ungureanu.

    Am vazut de curand (proteste HoReCa) ca numai atunci cand se face suficient de multa galagie, autoritatile fac ceea ce trebuie. 

    ...

    1. ...

    Ce mișto. În ziua în care Bursa scrie despre SIF1 - Blue Air, apare știrea cu ajutorul de stat, rambursarea împrumutului + acordul Comisiei Europene pentru acesta (palm face).

    În ziua în care Bursa îi "scrie" lui Marcu, apare știrea despre generalul SRI, șef de cabinet al acestuia (double palm face).

    Ii purtați mare noroc lui ciurezu, indeed! Mai bine îl lăsați dracu' în pace, să se decurce singur, cred că ar face o treabă mult mai bună... 

    1. Asa intelege mintea ta, sau asa te pune Dragoi sa scrii?

      Adica, ce inseamna dupa tine, stirea cu generalul?

      Si ce inseamna, dups tine, stirea cu ajutorul de stat ? 

      Bai, facepalm, vezi ca ti-ai luat fata la palme! Nu stiu ce naiba va lasa liberi pe stada!

      Face-n palma...

    Make, te-ai adresat lupului care pazeste oile ,cam la fel cum voia tutuianu pe vremea cand era pdl la putere , s-o reclame pe udrea la basescu . de cand si-a tras si un securist pe langa el , vei primi un raspuns cu miros de praf de pusca !

    1. nu va veni nici-un raspuns. nimic. doar tacere

      Pe ce facem pariu ca nu-si poate permite sa nu raspunda?!

      Make nu e o amenintare pentru asf. va fi ignorat acum. daca insista e posibil sa i se raspunda ambiguu. asa se duce razboiul securistoid de uzura. Make nu poate sa tina la infinit prima pagina a ziarului cu povestea asta. ei stiu foarte bine asta

      He,he!...vom vedea...

      Nu stii ce poate Make.

    Vezi raportarile de azi de la Sif 4 pe BVB.

    Ei stiau ca actiunile rascumparate urmau sa fie anulate. 

    SIF4 - Notificare prag detineri >5% 

    02.09.2020 12:45:22 

    Domnule Goldstein, intervin doar pentru a vă comunica încă o dată că este greșită abordarea dv. de a utiliza metode „jurnalistice” pentru intimidarea instituției sau pentru imprimarea unei direcții în investigarea unor cazuri aflate în atenția ASF. Este inadmisibil, deontologic, să emiteți, sub formă de întrebare, acuzația că o instituție ar permite „perpetuarea manipulării”. Dacă aveți certitudini în privința manipulării, ați putea sesiza organele abilitate, indicând date, fapte și persoanele răspunzătoare de nelegiuirile de care vă indignați săptămânal. Ar fi mult mai onorabil să procedați așa decât să reluați la nesfârșit aceleași acuzații, vechi de luni de zile, și să le prezentați ca pe noi evenimente care vă tulbură liniștea prezentului. Mă tem însă că nici după o investigație penală nu veți fi mulțumit și că veți chestiona chiar și actele de cercetare penală, luându-l la refec pe procurorul de caz. Așa cum v-am mai scris cu alte ocazii, instituția nu este obligată să dea raportul în fața unui jurnalist, mai ales atunci când acesta perpetuează el însuși o manipulare mediatică pe care instituția și toți funcționarii din ASF o decelează cu ușurință. Întrebarea referitoare la declanșarea investigării personalului ASF cu suspiciunea de corupție este rizibilă. Vă recomand ca, înainte de a pune astfel de întrebări, să vă informați temeinic cu privire la atribuțiile ASF și să vă răspundeți singur la întrebările: 1) Cum se face că vă interesează tocmai tranzacțiile cu acțiuni SIFI din anul 2014? 2) De ce nu vă interesează tranzacțiile cu acțiuni SIFI din anul 2019 și 2020 pentru care ați făcut atâta tam-tam? În final, vă reamintesc și că ASF este singura instituție care are în atribuții supravegherea, investigarea şi controlul activităților și operațiunilor din piața de capital. Piața „noastră” de capital!

    1. Doamna "care nu-ti dai numele", intervin doar pentru a-ti comunica încă o dată că este greșită abordarea ta de a utiliza metode securistoide pentru intimidarea presei, atit acum, cit si pe cind amenintai cu raziile SRI prin batatura ziarului BURSA, amenintari proferate sub acoperirea anonimatului.

      In afara de amenintari, nu esti capabila decit sa rastalmacesti mincinos si sa dai sentinte fara argumente. 

      Tot ceea ce am publicat eu este sprijinit pe documente si prevederi legale.

      Parerea mea este sa-ti cauti papucii si periuta de dinti. 

      Doar văzând/citind reacția angajaților din ASF îți dai seama că ziarul Bursa a pus sare în furuncul.

      MI7 abia aștept să decelați cu ușurință scrisoarea ziarului Bursa și să și răspundeți la toate punctele cerute. Tot așa de ușor cum decelați.  

      a construi o organizatie pe structura de clan si a o numi institutie e mult mai elegant decit a o numi grup infractional intutional. puteti sa-i spuneti oricum, pentru piata nu sunteti decit o cangrena activa

      Citez una dintre "perlele" marca MI7:

      "În final, vă reamintesc și că ASF este singura instituție care are în atribuții supravegherea, investigarea şi controlul activităților și operațiunilor din piața de capital." 

      Si ce vrei sa spui cu asta? 

      Ca ziaristii nu au voie sa observe manipularile de piata?

      Stiu de ce nu-ti dai numele, de rusine. 

      Stimate MI7

      Având vederea situația de pe piața de capital, aveți dreptate, nu trebuie să dați raportul unui jurnalist, nu trebuie sa dați raportul nimanui de fapt.  

      Însă ținând cont de prerogativele instituției pe care o reprezentanți, sunteți obligat prin lege sa fiți transparenți și să comunicați informațiile corecte și în întregime în timpul legal.  

      Însă dumneavoastră considerați, de fapt, că ne faceți un mare serviciu că ne băgați în seama, și cu sictirul unui vataf , cu aroganta pe care cu superioatatea de angajat al statului o afișați, fără sa vă deranjam prea tare din " dolce far niente" , am vrea doar niste răspunsuri simple, nu vrem sa va știm numărul de la mașina sau adresa de acasă, însă am vrea sa ne răspundeți clar la întrebările formulate legal de către ziarul Bursa.

      Un cald salut tovărășesc.  

      MI7 nu mai lucreaza la ASF. E in alaiul lui Dragoi.

      Alta "perla" MI7:

      "Dacă aveți certitudini în privința manipulării, ați putea sesiza organele abilitate, indicând date, fapte și persoanele răspunzătoare de nelegiuirile de care vă indignați săptămânal." 

      Pe mataluta te deranjeaza ca cel care observa manipularea mai este si ziarist pe deasupra si scrie despre manipulare la ziar. 

      Iaca, nu vreau sa sesizez organele abilitate cum ti-ar placea tie, ci le sesizez cum imi place mie: scriu la ziar.

      Pam-pam! 

      Este certă informația???

      Ce tupeu ai!

      Sa apreciezi drept intimidare a ASF o scrisoare deschisa remisa presedintelui ASF! 

      Sa spui ca e "inadmisibil deontologic" sa acuzi o institutie ca permite perpetuarea manipuilarii, cand o lume intreaga vede ca ASF permite perpetuarea manipularii!

      Ce tupeu de PSD-ista! 

      Pai uita-te cum il apara pe Lakis, cu dintii si cu unghiile. MI7 are o preferinta aparte pentru puscariasi.

      Ești incredibil! Piața de capital o fi fost luată pe persoana fizica de voi câțiva securistopatazitogoiealu tata , noi niște prosti, asf u tot pe persoana fizica de preapetfectuimpresionantfrumos ul Drăgoidragos...

      Hai , lasă-ne cu lecțiile ca plictisești . Orice ziar care se respecta trimite uneori întrebări instituțiilor . E o problema asta pentru tine?! De ce?! 

    Felicitari pentru initiativa ziarului Bursa si lui Make,doar cu perseverenta se poate castiga batalia.

    ...

    1. "Draga" mea MI7, cind mai vrei sa-mi dai lectii de jurnalism, de deontologie, de munca si viata si de de toate cite nu le stiu si dupa tine nu stiu nimic, invata mai intii sa respecti Regulamentul comentariilor. Dupa aceea, invata cum sa te referi la cei morti. Iti astept reformularea comentariului, dar nu cred ca o vei mai face. Pentru un motiv simplu: daca ar trebui sa respecti Regulamentul, atunci n-ai mai avea nimic de spus.

      Nu-i asa ca ai crezut ca tu esti deasupra regulilor?! Pai, cam asta e problema ta si a stapinilor tai, va credeti deasupra legii.

      ...

      Poate nu erau comentarii.

      ...

    Marcu va face mai rau in ASF decat au facut predecesorii sai. Sinecuri pe banda si salarii si funcții pe masura. Nu va fi nici revolutie, nici macar evolutie acolo ci o mare involutie.

    Marcu va face mai rau in ASF decat au facut predecesorii sai. Sinecuri pe banda si salarii si funcții pe masura. Nu va fi nici revolutie, nici macar evolutie acolo ci o mare involutie.

    Eu cred ca Nicu Marcu va face ceva,doar daca da afara toata garda veche de executanti.Ne referim aici la toti sefii de departament din cadrul pietei de capital,care sunt acolo de peste 10-15 ani si nu fac abbsolut nimic decat combinatii!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

19 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9749
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7790
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3324
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0430
Gram de aur (XAU)Gram de aur402.9466

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb